La cuina d’alumini no és saludable: és una altra mentida o és cert?

Estris d’alumini es troben avui a gairebé qualsevol cuina. Només la tecnologia moderna ens permet produir-la amb un aspecte atractiu, més enllà del qual els consumidors no sempre reconeixen aquest metall. Però a molta gent li tem comprar “alumini clar” a causa de l’opinió establerta que pot ser perillós per a la nostra salut. Quin perjudici és cuinar a la cuina d’alumini?

Nova cassola d'alumini

Propietats atractives de l’alumini

Les nostres mares i àvies van utilitzar aquests plats de manera molt activa fins que la idea del seu mal va guanyar popularitat. Per què aquestes olles i cassoles atreuen tan les mestresses de casa?

  • Els estris d’alumini són molt lleugers, és fàcil reorganitzar-los durant la cocció, només cal rentar-los, convenientment apilats per a l’emmagatzematge a les prestatgeries en piles.
  • Aquests plats són assequibles.
  • Resistent a la corrosió, és a dir, no s’oxida.
  • L’avantatge indiscutible de l’alumini és la seva excel·lent conductivitat tèrmica, que garanteix un escalfament uniforme dels productes, que permet cuinar els aliments molt més ràpidament, sense passar massa temps escalfant l’envàs mateix. A més, el risc de cremar en olles o cassoles és menor que, per exemple, en els esmaltats.

La cuina d’alumini de la “generació més antiga” es produïa més sovint a partir d’alumini pur, raó per la qual era francament suau i es deforma bastant ràpidament. Les tecnologies modernes li permeten produir-se en forma d'aliatges més durs amb magnesi, silici, acer, fosa. L’aliatge de ferro colat garanteix l’emmagatzematge de calor a llarg termini i l’aliatge d’acer - una major resistència i durabilitat d’aquests plats.

Estris de cuina d’alumini

Eliminació dels mites

El principal prejudici que fa que les mestresses de casa prefereixin estris d’alumini més cars amb altres materials és l’afirmació que l’alumini pot tenir un efecte perjudicial per a la nostra salut. És realment així? De res. I aquí és el perquè.

El contacte directe dels productes amb l’alumini durant la cocció s’elimina pràcticament a causa de la presència d’una fina capa d’òxid, que es forma de forma natural a la superfície del metall quan entra en contacte amb l’oxigen. De vegades es crea en producció per força, mitjançant el mètode d’anodització - tal capa d’òxid és més gruixuda i fiable.

Recentment, els científics han demostrat que la "porció" màxima de metall que es pot ingerir quan es cuina no és superior a 3 mg. I el volum perillós per a la salut humana és 10 vegades més gran. Fins i tot tenint en compte que cada dia obtenim una part d’alumini d’aliments i aigua, es tracta d’una quantitat totalment inofensiva.

A més, l’Organització Mundial de la Salut ha demostrat que l’alumini no és un metall cancerígen. Per tant, tots els temors que poden causar tumors cancerosos no estan completament infundats.

Per tant, tothom que estigués en contra de l’alumini a la cuina, almenys, hauria de reconsiderar les seves opinions.

Cassoles d'alumini esmaltat

I l'estereotip establert que aquests plats tenen un aspecte "estatal" avui no es correspon amb la realitat: es produeix amb recobriments externs molt decoratius que no tenen contacte directe amb els productes i, per tant, no afecten les seves propietats, sinó que donen als plats el més modern. vista cara. Per exemple:

  • vernís segur per a aliments;
  • esmalt de vaixella;
  • suspensió de porcellana.

Per descomptat, aquests pots o cassoles són una mica més cars que els que no tenen un revestiment decoratiu, però els plats amb un fort revestiment decoratiu no s’esvairan amb el pas del temps. L’elecció entre ells, com diuen, és una qüestió de gust i d’oportunitat.

Maduixes en un bol d'alumini

Què és, doncs, perjudici?

Qualsevol cosa pot resultar nociva sota una condició important: un funcionament indegut.La mateixa regla s'aplica als estris d'alumini. Si no s’observen diverses condicions d’ús importants, la capa d’òxid es destrueix i comença el contacte directe del metall amb el menjar, cosa que ja pot tenir un mal efecte sobre el cos humà (tot i que la provocació d’oncologia encara queda fora de dubte).

El pitjor que pot passar és la intoxicació alimentària. Quines són les nostres accions cap a això?

  • Cuinant en aquests estris plats que contenen ingredients àcids (llimona, vinagre, tomàquets, fruites àcides). És a dir, la carn adobada en vinagre (o fins i tot el kefir) no es pot fregir en una paella d’alumini. A les olles d'alumini no es pot cuinar fruita guisada, gelea, conserves, borscht. Tanmateix, existeix una escletxa en aquesta regla: si la paella o paella té un recobriment antiadherent, s’exclou el contacte directe amb l’alumini i la cuina de menjar àcid esdevé segura. En aquest cas, es conserven totes les propietats útils del metall. Però el plat preparat s’ha de traslladar immediatament a un altre recipient.
  • L’ús d’envasos d’alumini per a salar, escapar i decapar productes. Al cap i a la fi, fins i tot si la recepta no conté àcid cítric ni vinagre, inevitablement es formarà àcid en el procés d’escabetx o escabetx. D’acord amb això, la capa d’òxid s’esfondrà ràpidament i els productes començaran a reaccionar amb l’alumini, formant compostos nocius i augmentant la concentració d’alumini en els aliments.
  • Emmagatzematge a llarg termini dels plats cuinats en contenidors d’alumini. Això condueix al fet que els productes destrueixen la capa protectora i reaccionen amb el metall. Les conseqüències d’això es descriuen anteriorment.
  • Utilitzeu-ho per a la neteja de substàncies abrasives o estovalles metàl·liques. Això comporta una destrucció ràpida de la capa d’òxid i danys a la superfície interior, a causa de la qual la quantitat de metall que entra a l’aliment pot augmentar. Només netejar alumini amb esponges toves i detergents per rentar la vaixella. Si alguna cosa crema a aquests plats, és millor remullar-la durant diverses hores o fins i tot a la nit, però no fregar-la amb sorra, un raspall metàl·lic i altres agents o objectes de rascades.

Si només teniu una paella d’alumini per a escabetx a la vostra llar de la mida adequada, poseu tots els ingredients en dues bosses de plàstic i, a continuació, aboqueu-los dins d’un recipient. En aquest cas, es pot evitar el contacte amb el metall i els vostres productes no seran afectats. És cert que hi ha una condició més: la superfície interior d’aquests plats no ha de tenir cap rebombori, rugositat o altres danys que es puguin triturar paquets, per exemple, durant la barreja. Si això succeeix, haureu de "traslladar" urgentment la peça a un altre contenidor.

Ous fregits en una paella d'alumini

Què puc cuinar?

Com ja està clar, podeu cuinar tots els plats pels quals no s’utilitzin àcids (verdures, fruites, lactis, vinagre). Pot ser diversos cereals i sopes, patates (ambdues puré de patates - en una paella i fregides - en una paella), verdures no àcides, plats lactis, qualsevol pasta, peix, carn, ous, bolets.

Així, en contra de l'estereotip "de formigó armat" establert de terribles malalties causades per l'ús d'estris d'alumini, de fet no hi ha res terrible ni perjudicial. Tret que, per descomptat, no respectin les regles bàsiques d’ús. Però no són tan complicats.

autor material canvia de
Deixa un comentari
  1. Alexandre
    22/01/2019 a les 11:33 Respon

    La cuina d’alumini és perillosa no per la formació de tumors, sinó pel fet que porta a la malaltia d’Alzheimer.Aquí hi ha una cita de Wikipedia: Alguns estudis indiquen un augment del risc de desenvolupar la malaltia d’Alzheimer en aquelles persones que el seu treball s’associa a l’exposició a camps magnètics [133] [134], a la ingestió de metalls, especialment alumini [135] [136], o a l’ús de dissolvents [ 137]. Algunes d’aquestes publicacions van ser criticades per la mala qualitat del treball [138]; a més, altres estudis no van revelar una connexió entre els factors ambientals i el desenvolupament de la malaltia d’Alzheimer [139] [140] [141] [142].
    "Recentment, els científics han demostrat que la" porció "màxima de metall que pot arribar als aliments durant la cuina no és superior a 3 mg. I el volum perillós per a la salut humana és deu vegades més gran. "
    El volum perillós per a la salut és la dosi en què es produirà el PROPIETAT IMMEDIATAMENT. El mal causat pels plats s’acumula gradualment, amb els anys, de manera invisible al cos. La comparació es basa en.
    Els plats amb vernís, esmalt i suspensió tenen les propietats dels plats esmaltats. Ja no té els avantatges de l’alumini.

    • Pavel Popov
      25/01/2019 a les 03:01

      Alexandre, sí, hi estic d’acord. S’acumula. I força reactogènic si es treu la pel·lícula d'òxid. A més, amb la intoxicació crònica d’alumini, sorgeix el parkinsonisme, molt proper al del manganès en els soldadors. En 1 placa de borsch MAC diària. Tan amarg, picant, etc. és millor no cuinar. Sobretot si està dissenyat durant diversos dies. O el següent exemple no força correcte. Fem una solució concentrada de sulfat de coure, posem al. el filferro. no passa res. Val la pena llençar un polsim de sal cuita, la ràpida evolució d’hidrogen, la pel·lícula es va trencar. A nivell micro, els àcids alcalins alimentaris actuen d’aquesta manera.

    • GRADOV
      04/02/2019 a les 11:11

      ,, i els investigadors nord-americans afirmen que durant els darrers 200 anys, la longitud de la cua dels gats domèstics ha augmentat en 2 centímetres. Probablement és culpable l'escalfament global, ?????

  2. Alexandre
    25/01/2019 a les 16:34 Respon

    quin és el problema, un conjunt de plats d’acer inoxidable alimentari amb un triple fons, on hi ha una capa d’alumini i l’última capa d’inducció, és modern, durador, segur i avançat tecnològicament.

    • Valeri
      01/02/2019 a les 16:13

      El problema és el preu.

  3. Oleg
    26/01/2019 a les 05:39 Respon

    Recordeu la química a l’escola. L’alumini no interactua amb els àcids, sinó només amb els àlcalis. Així, podreu cuinar fruita guisada, melmelada i sopa de col de chucrut. Si fos al revés, es corroirien els antics estris d’alumini. No vaig anar com una cosa així. Els fabricants necessiten mercaderies cares i de curta durada. Aprendre química.

    • alex
      27/01/2019 a les 19:00

      prendre una cullera d’alumini, submergir-se en la SOLUCIÓ d’àcid, les sals de la qual es dissolen a l’aigua, ratllar la cullera amb una dent i observar amb calma l’evolució de l’hidrogen. Ensenyar química /

    • Alexandre
      29/01/2019 a les 14:25

      No sé pas la sopa de col, però la carn era en salsa amarga, es cuinava en un calderó d’alumini. No sé quina vida em vaig quedar, durant dues setmanes el meu estómac ni tan sols prenia un got d’aigua, només ara entenc el tan a prop que estava a la mort. I escrius "no reacciona amb els àcids".

    • alexander
      13/03/2019 a les 01:10

      I amb àcids, i amb àlcalis i amb aigua en presència d’àcids i àlcalis. On vas estudiar química?

  4. convidat
    26/01/2019 a les 08:17 Respon

    sens dubte, no existeix. va tirar-ho tot

  5. Rinat
    28/01/2019 a les 12:03 Respon

    L’acceleració entre els nascuts als anys 50 i 60 es va tallar precisament en estris d’alumini ... i els fets citats
    Personalment, vaig deixar de cuinar-hi una bona estona

  6. fe
    28/01/2019 a les 21:44 Respon

    I crec, per què vivien els nostres avantpassats per ser 100? - Resulta ser gravat amb alumini. Els plats esmaltats eren més cars i no eren accessibles a tothom. Es tracta de qualitat i preocupació per la salut de les persones. El capitalista no li importarà les persones, el principal per ell és colpejar el jackpot. Esteu segur que totes aquestes tendències no són perjudicials? Recordeu les paraules de Jrushchev que a l’URSS no menjaran de plats de plàstic i polietilè perquè és tòxic, i ara l’han omplert de tot i han contaminat el medi ambient. Van començar a "lluitar" amb abocadors a costa de la butxaca de la gent, però no és més fàcil prohibir la producció de totes les coses sòrdides? Probablement a l’URSS hi havia idiotes: produïen contenidors de vidre reutilitzables, els envasaven en paper que es pot cremar, hi havia bosses de corda, bosses de material durador? - No, noméses veien una mica més enllà del nas i no hi va haver una desgràcia.

  7. Amor
    29/01/2019 a les 08:16 Respon

    La meva tieta va utilitzar plats d'alumini tota la seva vida adulta i va viure una llarga vida sense malalties

  8. Olga
    30/01/2019 a les 06:51 Respon

    La millor paella per bullir llet i fer porridge en petites quantitats.
    Les estris de cuina d’alumini són segures si no la netegeu amb productes abrasius i complerts. esponges.

  9. Ninel
    30/01/2019 a les 14:21 Respon

    Si les paelles d’alumini són tan poc saludables, per què a les llars d’infants encara estan cuinant, tot això és anti-publicitat per comprar acer inoxidable tòxic a l’estranger.

  10. Egor
    30/01/2019 a les 15:26 Respon

    A Sanpin està prohibit utilitzar estris d’alumini a les instal·lacions de cura d’infants.

    • NTR
      04/02/2019 a les 14:54

      És possible mirar amb un puntal, mirar gairebé qualsevol jardí d'infants a la cuina, de la mateixa manera que cuinats en grans olles d'alumini, cuinen, mengen menjadors ... i hi són ...

  11. Alexey
    01/02/2019 a les 23:23 Respon

    Què passa amb el paper d'alumini? Quan es cou i condiment, s'utilitzen un munt de diferents i la temperatura pot ser més alta al forn, i el producte acabat es pot conservar més temps en aquest "paquet".

    • CA
      04/02/2019 a les 17:39

      Probablement, els fabricants d’estris d’estructura inoxidable van ser inventats històrics de terror sobre estris d’alumini. Tenim una cassola d’alumini, d’uns 60 anys d’antiguitat, que s’utilitza per cuinar verdures com les patates a les pells, de manera que no vaig notar ni forats ni embornals profunds d’alumini “dissolt”.

  12. Alfàbrega
    04/02/2019 a les 12:15 Respon

    Però, què passa amb la mateixa fruita guisada a les llars d’infants i a les escoles? No sé més que una persona que tingui alguna malaltia per part de plats nets d’alumini. I quants anys fa excursions i pesca, cuinada i menjada? així és.

  13. Fe
    05/02/2019 a les 23:12 Respon

    a Amèrica els plats d’alumini no es venen, està prohibit. I amb nosaltres, si us plau

    • Vladimir
      14/03/2019 a les 18:47

      Tot pot ser raspiarit Així que Freon fou acusat innocentment de destruir la capa d’ozó. Forats per si mateixos, freons per si mateixos.

  14. KonstantinB
    15/03/2019 a les 20:28 Respon

    Amb aquest enfocament per a l’avaluació de danys, es pot demostrar la seguretat dels estris de plom.

  15. Rinat
    16/03/2019 a les 07:28 Respon

    Al meu temps, es debatien densament els rumors que l'alumini tenia la culpa de l'acceleració ...

  16. Anastàsia
    16/03/2019 a les 22:15 Respon

    Són qüestions de gust i confiança. Vaig néixer a l'URSS tot allò que era real, i ara ... r ... però! I només fem onades amb manes que estem d’acord en tot. No veig res dolent en alumini, si fos real.

  17. Olga
    16/10/2019 a les 08:07 Respon

    Abans, TOTS es preparava en alumini! Ningú estava malalt ni enverinat! Ara tot s’ha tornat malament, que feien servir els nostres avantpassats, que van viure 90 o més anys !!!! L’alumini és dolent? I ningú va estudiar aquests recobriments moderns i el metall ???? ! Aquí només d’ells només perjudica !!!! I el plàstic ?????

  18. Sergey
    02/11/2019 a les 20:39 Respon

    Qui és aquí a l’URSS que va sobreviure tots els 90? estaven morint com ara o fins i tot abans. per què constituir mentides? a més, les malalties van ser diagnosticades i tractades pitjor, ara hi ha definitivament més possibilitats.
    Però el menjar a les botigues és dolent ara, més o menys car.

Neteja

Rentat

Manques